عصر خودرو

٨۰ همت سرمایه‌گذاری برای رونق تولید روستاها در دولت سیزدهم

عصر بازار- معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری گفت: بیش از ٨۰ هزار میلیارد تومان برای رونق تولید در روستاها سرمایه گذاری در قالب پرداخت تسهیلات انجام شده است.

٨۰ همت سرمایه‌گذاری برای رونق تولید روستاها در دولت سیزدهم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، سیدامیرحسین مدنی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این دولت 6٧۰ هزار شغل در روستاها ایجاد شده است. این مشاغل کاملا از طریق سامانه رصد اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قابل رصد است.

    وی افزود: با همت دولت سیزدهم، ٩۰۰ واحد تعطیل در روستاها به چرخه تولید بازگشتند.

    معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری با بیان اینکه یکی از کانون‌های مولد و تولید در کشور روستاها هستند، گفت: روستاها ٢5 درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود که ٧۰ درصد تامین مواد و محصولات توسط روستایی‌ها صورت می‌گیرد.

    وی بیان داشت: راه اندازی 5۰۰ بازار محصولات روستایی در مناطق روستایی یک مسأله مهم است که به خاطر توجه کشور به تولید روستاها با حذف واسطه‌ها و معرفی در بازار صورت گرفته است.

    وی ابراز داشت: نقطه شروع این بازار محصولات همزمان با هفته روستا از ١٢ تا ١٨ مهر ماه صورت می‌گیرد.

    مدنی با اشاره به برگزاری نمایشگاه «روستا آباد» عرضه محصولات روستایی و عشایری گفت: با حضور بیش از هزار تولیدکننده برتر روستایی و گروه‌های آیینی روستایی از ١٢ تا ١٨ مهر در مصلی تهران برپا می‌شود.

    وی عنوان کرد: در این نمایشگاه از مجموعه‌های مردمی برای فروش محصولات دعوت کرده ایم که 5۰ غرفه مربوط به فروش محصولات است.

    معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری تاکید کرد: همزمان با برپایی این نمایشگاه ٢ هزار طرح اقتصادی کوچک و بزرگ و بیش از ٣٣ هزار طرح عمرانی نیز به بهره برداری خواهد رسید.

    برچسب ها